Tuesday 19 November 2013

~stalker~

STALKER...??!!
yea...my hobby right now is being a stalker. hehe...stalk fb kejenyer sekarang nie. And one of the most fb ira stalk is my sis atin's fb. Wanna know why..? It was just because of her status. Lots of 'kata-kata hikmah'...madah pujangga...and I quote them in here. hehe...pinjam ayat kak atin ye... ^_~

"jika bumi kita memerlukan cahaya iaitu matahari...hati kita juga memerlukan cahaya iaitu dari AL-QURAN"

"memaafkan lebih indah dari berdendam...
memaafkan jadikan hidup kita lebih tenang..berdendam menjadikan kita lebih banyak sakit hati ngn org len... pilihlah anda tahu yang terbaik....."

"kadang2..kenangan masa silam penguat semngat utk kita mencipta kenangan yg lebih indah di masa hadapan..."

"selalu sy dgr org cakap cantik 2 subjektif tetapi sebenarnye ciptaan ALLAH semua cantik dan indah.... bersyukurlah...."

"sesunguhnya ALLAH tidak memandang kepada rupa kamu atau harta kamu tetapi ALLAH memandang kepada HATI KAMU... "

"dugaan yang Allah beri kita pada hari ini adalah persiapan untuk masa akan datang...
belajarlah dr PENGALAMAN.. kerna PENGALAMAN adalah guru terbaik..."


"kegagalan mengajar kita tentang manisnya kejayaan....gagal sekali bukan beerti gagal selama-lamanya....."

"ISLAM bukanlah untuk menunjukkan SIAPA YANG LEBIH BAIK tetapi sama2 MENASIHATI ANTARA SATU DENGAN YANG LAIN untuk menjadi yang baik....."

"sesuatu benda atau seseorang akan dihargai apabila kita sudah merasai ketiadaanya...
so hargailah keluarga anda,rakan2,waktu yang lapang dan sewaktu denganya semantara ia masih ada....jgn menyesal apabila ketiadaanya itu,, pada msa itu sesal pon xguna..."


"ungkapan I LOVE U adalah EXCLUSIVE utk org yg halal utk kita.... jgnlah suke sngt nk meWAR2 kt org... memendam lebih baik... supaya jadi lebih MANIS..."

"kita xmampu utk paksa seseorang SUKAKAN kita ....tetapi kita juga xbole nk halang orang BENCIKAN kita....
'nobady perfect'...."


"sebuah kejayaan itu dicipta oleh ORANG BIASA yang berusaha secara LUAR BIASA.."

"jika ada orang ingin MENJATUHKAN kita... itu maksudnya kita berada di ATAS mereka...
jgn mudah putus asa!!.. ALLAH sentiasa bersama org yg berSABAR..."


"ALLAH merupakan KEKUATAN maka.. untuk mencari KEKUATAN carilah ALLAH.."

"syukurlah dengan nikmat yang tuhan bagi pada kita...sesusah mna pon kita rasa hidup kita ni ingatlah ad lagi org yang lebih susah dari kita..."

"kekadang ada perkara yang patut kita pendam dengan niat untuk tidak menyakiti hati orang lain"

"jangan suka menunding jari ke orang lain dengan kesalahan yang kita sendiri buat....jujurlah dengan diri sendiri dan orang lain sesungguhnya sifat yang jujur itu amat dituntu dalam Islam..."

"MENEGUR jangan sampai Menghina...MENDIDIK jangan sampai MEMAKI... MEMINTA jangan sampai MEMAKSA.. MEMBERI jangan sampai MENGUNGKIT..
ikhlaskanlah hati dalam berbuat segala hal..."


"kehidupan yang kita jalani ini bukan seperti yang KITA rancangkan .... tetapi semua atas kehendak ALLAH ... kita hanya mampu berusaha dan berDOA kepadaNYA... "

"perkahwinan bukan pengakhiran pada kehidupan sebenarnyer...tp ia adalah permulaan utk kita.... so jgnlh asyik nk ingt kawen jerk bersedialah dengan ilmu yang cukup utk hadapi alam perkahwinan yg sangt rumit ni..."

"bersabar itu mungkin menyeksakan di awal...tp ia akan membahagiakan di akhir....
sesungguhnya org yg SABAR adalah org yang KUAT..."


"kata-kata MANIS dari LELAKI tidak menguntungkan WANITA selagi tiada ISLAM yang menjadi PEGANGAN UTAMA..."

"cara yang terbaik untuk menghukum orang yang berbuat kesalahan kepada kita adalah dengan berbuat baik kepadanya.. "

"if u love something let it go...if it come back to u is yours...if it doesn't... it never was..."

"Allah has already written the name of your spouse 4 u...what u need 2 work on..... is your relationship wif Allah SWT... he will send her/his 2 you when you are ready......"

"apabila bercakap mengenai soal hidayah ramai yang ingin menuggu..walaupun sedar hidayah itu perlu dicari bukan jatuh ke riba...
tetapi...

apabila bercakap mengenai soal jodoh,,ramai yang ingin berusaha keras untuk mencarinya walaupon sedar pada hakikatnya jodoh kita sudah ditentukan.."

"CINTA X HARUS SALING MEMILIKI...KADANG KALA MEREKA HARUS MELEPASKAN CINTA TERSEBUT.... KERANA CINTA YANG SEJATI SELALU INGIN MEMBAHAGIAKAN ORANG YANG DICINTAI..."

"Ketika seseorang berusaha menjauhi hidupmu, biarkanlah. Kepergian dia hanya membuka pintu bagi seseorang yang lebih baiik untuk masuk."

"kalau jodoh itu dah ditakdirkan utk kita..kita bertengakar,bergaduh,merajuk macam mane pon die tetap utk kita.. sebab JODOH ITU RAHSIA ILLAHI..."

"kekadang sebuah perhubungan itu bertahan adalah kerana kenangan manis yang dicipta bersama walaupon masa sekarang badai melanda dan huru-hara..."

ok stop..! tak larat nak quote banyak-banyak. Actually nak segarkan mata yang hampir terpejam je nih so mengadap la benda alah nie. hehe...now SYAHIRAH! GO! GO! selamat siapkan keje yang bertimbun ye...=P

No comments:

Post a Comment