Monday 25 November 2013

Nukilan kita

sebebas deburan pasir berterbangan
setenang sungai nil berkelihatan
walau sejauh mesir dengan tanah air
namun kita sedekat sejadah dengan tasbih
seindah pertemuan takdir Illahi
izin wali keutamaan yang kudambakan
gelisah hatinya melepaskan puteri kesayangan
namun kepercayaan kuraih darinya
jadikanlah dia bidadari hidupku
perhiasan duniawi yang ingin kubimbing ke syurgaMU
aku hanya merancang namun Engkau yang menentukan
harapan yang terbina tak kesampaian
mungkin bukan aku yang terbaik buatmu
Ya Allah...temukanlah bidadari ini dengan seseorang
yang mampu membawa cintanya padaMu
bibir ini mengungkap redha
namun hati ini masih enggan melepaskan
Ya Allah...semua ini takdirMu
relakan aku melepaskannya
temukan aku dengan bidadari yang bisa menemani aku
hingga ke jannahMu
yang mana dengan cintanya membawa cintaku padaMu
rindunya membawa rinduku untuk syahid di jalanMu
kuserah segalanya padaMu


No comments:

Post a Comment