Tuesday 10 September 2013

Theology and Philosophy

Aku minta kepada ALLAH setangkai bunga segar
tapi diberi kaktus berduri...
Aku minta kupu-kupu
tapi diberi ulat berbulu...
Aku sedih & kecewa
Namun kemudian...
kaktus itu berbunga indah sekali...
ulat itu pula menjadi kupu-kupu yang cantik...
Itulah jalan ALLAH, indah pada masaNYA...
ALLAH tidak memberi apa yang kita harapkan...
Tapi DIA memberi apa yang kita perlukan...

Kadang kita sedih, kecewa, terluka...
Tapi jauh atas segalanya DIA sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita....

Alhamdulillah...now i'm at ukm learned Islamic Studies major in Theology and Philosophy. Walaupun sebelum nie ira nak sangat akidah but In shaa Allah ape yang dah Allah tentukan itulah yang terbaik. Kita seringkali terlupa bahawa kita hanya merancang tetapi Allah yang menentukan segala-galanya. Sesungguhnya Allah sebaik-baik perancang. Kita tak nampak hikmah di sebalik apa yang Allah tetapkan tetapi percayalah suatu hari nanti pasti akan ditemui hikmah sebalik setiap kejadian.


philosophy...cabaran yang perlu ira tempuh dalam menimba ilmu.
Rabbi yassir wa la tu'assir...
Tahniah buat sahabat-sahabat yang turut terpilih mendalami ilmu falsafah. Tidak semua orang peroleh kesempatan ini. Oleh itu, sama-samalah kita hargai peluang yang terbentang di hadapan kita agar ia menjadi manfaat buat kita di dunia mahupun di akhirat. 

Sekalung tahniah juga buat warga JMT. kak fatin afiqah, kak amnah, kak mariam, kak shakyla and kakyong @ nazatul aqilah (even sebaya dengan zatul tapi tak kira! ira nak jadik adik so sila jadik kakyong yer). ^_^ 

Still together in this major philosophy...and still merendek sakan dgn JMT myvi kesayangan kak fatin tuh. Thanks for being my friends together we create memory in this moment. Study and play, bring me joy and happiness, make me smile and laugh. Thank you for being with me in this campus life dalam meniti selangkah demi selangkah menimba ilmu. Jatuh bangun sebagai seorang mahasiswi...thanks for everything.


ira, kak yam & kakyong
kakyong & ira. err...dlm toilet pn jdk keje. =P
kakyong & kak amna
kak atin (the owner JMT) & ira
direct kalau kene usik ngan kak atin, unspeechlessable ira jadiknya
ira & kak kyla

No comments:

Post a Comment