Monday 7 September 2015

Awak~~



Dear awak...

I admit saya stalker awak. boleh macam tu? dan awak pun tahu kan yang saya selalu tengok tumblr awak. Yes..."be careful what you wish for". Awak dah pernah pesan pada saya sebelum nie. Hati-hati dengan apa yang kita cakap sebab setiap percakapan kita itu adalah satu doa dan bila satu hari apa yang kita sering ungkapkan itu terjadi, jangan pernah salahkan orang lain sebaliknya diri sendiri. Awak kenal saya lebih dari orang lain. Saya rasa awak kenal saya lebih dari orang lain. But yeah...sekadar rasa hati sendiri *bak kata orang kedah syok seniqi* 

Saya ralat sebenarnya...sebab awak tak faham atau awak tak nak faham kenapa saya buat apa yang saya buat sekarang. Pada awak...saya tak sepatutnya buat begini. Tapi pada saya...inilah yang patut saya buat lama dulu. Yes...I do admit I can't move on. Not now...I don't know how long it will take kerana hati wanita itu lembut sifatnya walau sekeras mana pun hatinya dan saya...juga seorang wanita. 

Awal perkenalan saya dan awak...saya tak tahu kenapa begitu mudah I put my trust on you sehinggakan saya ceritakan sejarah pahit dalam hidup saya tanpa segan silu tapi semakin lama saya mengenali awak tanpa sedar kepercayaan itu terhakis bahkan turut menghakis kepercayaan untuk mereka yang lain. Awak tahu pandangan saya seperti apa dan kini kepercayaan yang tipis itu juga seakan hilang. Saya tak marahkan awak...saya tak salahkan awak kerana setiap kali saya marahkan awak saya sentiasa sedar itu bukanlah diri saya yang sebenarnya. Saya sentiasa dikuasai emosi pada setiap kali saya marahkan awak atau salahkan awak. Saya sedar setiap apa yang berlaku berpunca dari diri saya sendiri. Dari awal perkenalan sehingga ke akhirnya. Takdir Allah itu tiada siapa yang mampu menghalang tapi adakalanya hati kecil yang dikuasai nafsu dan dihasut syaitan ini ligat bertingkah. Menyalahi sesama sendiri. Tidak boleh begini dan begitu. Andai saja begini dan begitu. Saya...seakan orang gila menyusun kepingan-kepingan hati yang hancur dek perbuatan sendiri. Aneh kan...bukan kecewa dengan perbuatan orang lain tapi kecewa dengan perbuatan sendiri. 

Don't worry because I won't blame you. I choose it...I want it. Right? deserve me! Saya minta ruang untuk berfikir sebelum nie, saya minta ruang untuk cuba cari diri saya yang hilang tapi saya tersedar...bukan ruang yang saya pinta tapi sebenarnya saya dah hempaskan cermin kaca ke batu yang keras. Walau macam mana pun saya cuba untuk cantumkannya kembali...saya tak mampu. 

Our promise...clarify things tapi saya tak pernah tunaikan *tak semua*. Semua yang terbuku dalam hati saya bagaikan memberontak minta dilepaskan pada kali terakhir kita bersua kerana rahsia hati ini hanya saya dan Allah saja yang mengetahuinya. Mungkin kata awak...kita di situasi yang sama tapi pada waktu yang berlainan tapi sedarlah hati kita berbeza dan situasi kita juga berbeza. Saya cuba...tapi rasanya saya tewas. Tewas dengan permainan sendiri dan awak...takkan pernah faham rasa itu atau awak pura-pura untuk tidak mengerti. 

Don't look back? Mudah...mudah untuk mengorak langkah, tersenyum dan tertawa melalui jalan-jalan yang terbentang di hadapan tapi tak mudah untuk terus memandang ke hadapan tanpa menoleh ke belakang. Saya jatuh...bukan pada yang cetek lubangnya tapi lubang dalam yang licin dindingnya, yang sukar untuk saya berpaut keluar. Hati saya juga seperti manusia biasa yang adakalanya goyah. Walau sejauh mana saya pergi, walau sepantas mana saya lari...saya tersungkur jua. Seakan anak kecil berdengket-dengket mengatur langkah saat terjatuh tika bermain. Saya terlalu asyik bermain dan tanpa sedar terluka dan berdarah namun masih juga tersenyum dan tertawa sehingga waktu saya lelah bermain...terasa peritnya luka itu. Saat terluka...saya juga seperti anak kecil yang inginkan pujukan. Mungkin dengan hanya sebiji gula-gula, si anak kecil boleh lupakan kesakitannya tapi saya...masih dahagakan pujukan kerana saya bukan anak kecil yang bersih hatinya. Hati ini berat...jiwa ini sakit dan tak semudah itu untuk saya bangun dan lupakan semuanya. 

No comments:

Post a Comment