Wednesday 12 August 2015

Dear bestie...

Knowing you for this past years is one of the great thing happened in my life. Walaupun banyak sangat benda jadi yang buat this friendship upside down but still...we managed to overcome it. Errr...not us but its you perhaps who always tried to overcome everything. I don't know what I've done to maintain this friendship. Rasa macam banyak benda yang saya buat put this friendship at the edge of hill. Sometimes I feel like I don't deserve to be your bestie...I don't deserve your care...your attention coz I don't repay you with the same things. I received a lot from you till it makes me feel uncomfortable. Saya penuh dengan negative thinking. Kadang-kadang saya tak peduli pun apa yang awak cakap...apa yang awak nasihatkan walaupun apa yang awak cakap tu ada betulnya. Saya ada ego yang sangat tinggi bila dengan awak walaupun jauh di sudut hati saya mengakui kebenaran kata-kata awak. What's wrong with me? I don't know. I don't have the answer. Kadang-kadang saya macam tak hargai pun bila awak ada dengan saya. Saya macam tak peduli pun apa yang awak buat. But...please know that I do appreciate you a lot. Awak yang ceriakan hari suram saya. Awak yang dengar setiap amarah saya. Awak yang layan setiap cerita saya. Awak yang selalu ada di setiap tangis saya. Saya bukanlah orang yang biasa berceloteh mengadu itu dan ini tapi tanpa sedar awak mula buat saya bercerita dengan awak. Awak mula buat saya mengadu dengan awak pada hal-hal remeh. Awak tahu kekurangan saya...one of it saya tak suka bagi hadiah kat orang. Saya tak pandai pilih hadiah. So...please know the fact that I appreciate you a lot. 

I'm not expert in doing such thing like this but I love to make present on my own coz that's my way to appreciate people around me. this is the only birthday present that I give you right.

saya tak tahu kenapa saya boleh turutkan aje apa kata awak. apa yang awak suruh dalam tak nak saya buatkan jugak. 
hmmm...awak bakal baca entry blog saya nie dulu or awak bakal dapat this present dulu?

apa ada dalam nie? awak tengok sendiri la nanti. Maaf its not perfect. Lain yang saya nak buat tapi lain pulak yang jadi tapi sebab saya memang niatkan buat nie untuk awak jadi saya pejamkan mata bagi jugak dekat awak.

awak nak sangat bintang yang saya buat hari tu kan...? saya bagi satu botol kat awak. its include that so called farewell letter tapi...itu task awak. silalah rajinkan diri to unfold that blue star. There are 8 stars that have my notes on it. Pastu...pandai-pandai la awak buat balik bintangnya ye.

Walaupun saya dah cakap banyak kali tapi saya nak jugak tulis...saya sangat hargai awak jadi sahabat saya, temani saya sepanjang di ukm ni, sentiasa ada di sisi saya when things get rough. Saya marah awak...saya cuba jauh dari awak...saya buat macam-macam that makes me don't deserve your care but still you're always be there for me sampai saya takde alasan untuk cari gaduh dengan awak. Seriously...there's a statement. I love it so much... 

"Don't worry when I fight with you, worry when I stop because it means there's nothing left for us to fight for"

Sincerely,    
Syahirah Shofe

No comments:

Post a Comment