Friday 1 November 2019

Saat Lafaz Sakinah

Jodoh itu milik dan rahsia Allah
Tiada lafaz cinta melainkan mendahului lafaz akad nikah
Apabila dua hati bertemu atas satu matlamat kerana Allah
Itulah kebahagiaan
Antara syurga dan neraka pastinya syurga pilihan kita
Antara cinta Illahi dan cinta nafsu
Biarlah cinta daripada Illahi menjadi pilihan kita


Heningnya sunyi suasana 
Lafaz sakinah bermula
Apa rasa diterjemah hanya 
Sebak abah tangis ibunda

"Adalah aku wali puteriku 
Serah kini amanahku ini padamu
Nafkahilah dia curah kasih dan cinta 
Lebih dari yang kuberikan kepadanya
Dulu esakannya sandar di bahuku
Tangisannya kini kuserah padamu
Bukan bermakna dia bukan milikku
Fitrahnya perlukanmu
Jadikanlah dia wanita syurga
Mengerti benar akan maharnya
Taat itu bukan hanya pada nama 
Indah ia pada maksudnya"

"Ku akur akan pesanmu
Puterimu kini amanahku
Iringlah dengan doamu
Bahgia kami dari redhamu"

- Saat Lafaz Sakinah, Far East-

Dengan sekali lafaz dia suamiku, dan aku isterinya. Pelbagai rasa bertamu di hati. Namun dalam gelodak jiwa itu, ada rasa syukur segalanya dipermudahkan. Moga ikatan yang terbina ini kekal hingga ke akhirnya. Moga sentiasa dalam rahmatNya.


Terima kasih mak abah dan semua yang menjadi tulang belakang dalam memastikan perjalanan majlis ini lancar.  Kesayangan ira dunia dan akhirat. Sedari anak kecil hingga menginjak dewasa. Tiada kata yang mampu ira lafazkan untuk ungkapkan rasa syukur dilahirkan dalam keluarga ini.


Keluarga baru ira...dia yang menjadi seorang suami. Keluarganya juga keluarga ira. Terima kasih sebab terima ira. Segala kekurangan ira dan keluarga. 


Mereka ini...yang sedari awal, yang pertama tak lokek dengan bantuan. Kasih sayang for sure! hehe...Thank you so much sebab be there for me. Dari awal hingga akhir. Sanggup tolong ira dalam semua benda, dalam kelam kabut segala hal. You know what I meant. Mereka lebih dari sahabat. I is terharu sangat-sangat bila terkenangkan masa-masa ni. Thank you dear...for everything you have done to me. May Allah bless you always. May He guide your jodoh (the best one) to find you as soon as possible.


Dan awak...encik suami. Terima kasih sebab jadi suami saya. Terima kasih sebab terima saya. Terima kasih sebab be the one for me. Terima kasih atas your effort since the first you wanna know me until we get married. I love you...and will always love you inshaAllah. Moga Allah sentiasa tetapkan hati kita antara satu sama lain. Moga Allah pelihara rumahtangga kita dengan kasih sayang. Saya sayang awak encik husband! Please know that you are the only one yang saya ungkapkan rasa kasih dan sayang. Moga kasih dan sayang ini, moga cinta ini sentiasa bercambah dari hari ke hari. Maafkan saya jika saya tak sempurna. Maafkan kekurangan diri saya. I will learn to be better in future, better wife for you inshaAllah.


*Its almost two month already baru nak up entry ni. hehe...coming soon with much2 more stories inshaAllah, as long as ira rajin nak menaip kat sini k. To all my readers, I know who you are. Doakan perkahwinan kitorang k. Love you~~~*




No comments:

Post a Comment