Thursday 21 May 2015

AGM '36 PKMK (2015)


YDP PKMK sesi 2015/2016 : Hafifi MOhamad Rafee
Akhirnya khidmat kami sampai jua ke penghujungnya. Dua sesi berada dalam PKMK mengorak langkah demi langkah persatuan. Bertatih mempelajari semua perkara. Tidak tergambar...tidak terlakar setiap kenangan yang tercipta dalam keluarga PKMK. Tahun akhir di bumi UKM nie semakin banyak masayang tak dapat ira luangkan bersama PKMK. Sungguh ira rasa jauh dari adik-beradik PKMK especially my 6 siblings SMKAK-PKMK. 

Alhamdulillah dalam kelam kabut siapkan semua perkara dalam masa yang singkat, we manage to do it. Sungguh itu adalah hari yang paling menyerabutkan ira. Dari pagi sampai malam setelkan itu ini. Dari habis kelas terus ke PKMK, perkampungan setelkan semuanya sebelum majlis bermula. Kerja last minit, cuak dengan teks mc dan macam-macam lagi. Tak menang tangan dibuatnya bila hasil salinan fotostat Laporan Setiausaha dan Bendahari tersalah..!! Terpaksa buka semua dan buat balik padahal waktu tu dah lewat sangat. Tak tergambar betapa gelabahnya setiausaha bila benda macam nie jadik. Dah lewat petang bergegas pula ke dewan AGM untuk set up tempat. Hampir Maghrib baru la bergegas ke bilik masing-masing. Tak sempat rehat terus mandi dan solat. Nasib la roommate ira baik hati tolong ironkan baju korporat ira untuk malam tu siap pinjamkan tudung lagi. 

Lepas Maghrib terus gerak ke Dewan Kuliah Geologi, Fakulti Sains dan Teknologi. Seeloknya sampai....seriously kelam kabut sangat buat persiapan terakhir. Rasa macam nie la AGM paling kelam kabut ira pernah alami. Dengan teks doa lupa nak print, salutasi tak cukup, Laporan AGM ada yang salah, VIP sampai awal, exco sesi baru macam wujud tak wujud, masa drag sebab wakil PPMPA inform lambat datang but at the end tak datang pun. Kalau nak disenaraikan kekelambutan, kekeserabutan kitorng masa tu huh...tak tahu nak cakap. Ira pulak perlu ke kelas. Dari FST ke FPI tak dekat sebenarnya. Nasib la dapat pinjam kereta membe untuk ke kelas. Itu pun dah lewatsampainya. Dalam kelas...masih lagi terfokus kepada AGM yang sedang berlangsung. Memang tak dapat input la dalamkelas tu apa yang diajar. Fikiran melayang ke sana sini. Selesai kelas terus bergegas kembali ke AGM. Mujur majlisnya belum selesai. Hampir pukul 12 baru selesai majlisnya. Kemudian masing-masing sibuk bergambar, makan kek dan baru jumpa nasi setelah seharian buat kerja. Lapar tu memang la lapar tapi penat punya pasal dah takde feel nak makan. 

Akhirnya berakhir sudah pimpinan kami bagi sesi 2014/2015. PKMK...yang mengeratkan hubungan kami. MOga ianya terus berkekalan. Sesi 2015/2016...moga terus success. PKMK...walaupun ira selalu merungut bila ada meeting, merungut kena buat itu ini, merungut bila nak jalankan sesuatu program tapi hati ira tetap pada PKMK. Susah untuk ira tinggalkannya. Terlalu banyak yang ira pelajari. Mungkin orang pertikaikan...dah lepas jawatan buat apa nak ambil tahu lagi. Yes...!! Ira pun pertikaikan benda yang sama. Tapi walau macam mana pun ira merungut tetap jua ira buat. Bahkan ira tak mampu berhenti berfikir dan risaukan PKMK bila sesi baru macam acuh tak acuh untuk take part dalam meeting dan gerak kerja. Semoga apa sahaja yang kami lalui dalam PKMK ada hikmahnya. Mereka yang kukenal atas tiket PKMK lebih kepada ukhuwah gerak kerja namun mereka tetap sahabat yang menegur bila tersalah, yang ada bila susah. Looks like they don't care but they do. They always be there when we're in trouble. Lepak sampai 2-3 pagi gara-gara moto. Balik 2-3 pagi sebab post mortem. Balik 2-3 pagi sebab selesaikan tugasan akhir perkampungan sebelum program. But we always being together in whatever situation it is. Meeting habis lewat...akan ada yang escort balik. Walaupun kami tak tahu...rupanya ada yang ikut dari belakang. Thanks a lot for everything. Maaf atas kekurangan yang ada dari diri ira. Seriously korang adalah tenaga kerja yang sangat awesome walaupun kerja dalam tekanan mesti akan ada yang cuba cool down emosi orang lain. 

Akhir kata, moga PKMK terus mengorak langkah yang hebat, melahirkan insan-insan yang mampu menjalankan gerak kerja yang cemerlang dan yang paling enting terus menjadi platform membina ukhuwah sesama kita. 


sesi 2015/2016
sesi 2014/2015
bila dah dapat kek masing-masing tak pandang lain

~Persatuan Kebajikan Mahasiswa Kedah~
~Syoknya anak Kedah~hat nie la kita caghi~

No comments:

Post a Comment